prillanochselma

Alla inlägg under december 2013

Av selma - 31 december 2013 09:18

Gaaaahhhd!!! Sista dagen nu på 2013. Heeelt sjukt att tiden gått så fort!

Jag har varit hos min faster från lör till mån! Kul!! Vi red i söndags, bara skritt. Xanni måste fixa tänderna + mööörkt.....

Nu är jag påväg på vår sista hoppträning innan, " hoppningsvilan".

2014 ska bli mitt och prillans år!!

Av selma - 23 december 2013 12:33

Ska snart till en kompis, vakna nyss. Haha! Men jag skriver mer sen hos min faster!  

TAG

Av selma - 22 december 2013 22:42

ponny/häst

dressyr/hoppning

tävling/träning


het/slö

hästar/kompisar

fota/blogga

ridskola/ridläger

aggresiv häst i spilta och box/aggresiv häst att rida

sommar/vinter

rolf-göran bengtsson/malin brayard

pizza/tacos

slö galopp/snabb galopp


rida utan utrustning/rida med utrustning


barbacka/sadel


tv/dator

hästfilm/andra filmer

egen häst/sköthäst medryttarhäst


kanin/häst

ridhus/ute paddock

ridhjälm/säkerhetsväst

helskodda ridbyxor/oskodda

ridskor/ridstövlar




Av selma - 22 december 2013 21:25

Sitter i min säng och chillar!

Imorgon ska vi till min faster och fira jul, ska bli askul! Sen på tisdag ska vi till min moster! Kul!

Ska bli superkul att åka till min faster, för då får jag träffa min lilla kusin!

Av selma - 22 december 2013 18:38

Red i paddocken idag. När vi värmde upp gick det sådär Prillan sparka jättemycket så flög nästan av.....HaHa!!

Sedan gick det super! Träna mycket trav! Hon gick super! I galoppen gick det också superbra! Jobba mycket på volterna. Hon fick en jättefin form!

Av selma - 22 december 2013 16:38

Red i paddocken idag. När vi värmde upp gick det sådär Prillan sparka jättemycket så flög nästan av.....HaHa!!

Sedan gick det super! Träna mycket trav! Hon gick super! I galoppen gick det också superbra! Jobba mycket på volterna. Hon fick en jättefin form!

[Bild]

Av selma - 21 december 2013 23:07

Jag har varit väldigt hopprädd innan. Jag minns att jag nästan inte våga galoppera över en bom på 20 cm... Jag var alltså jätterädd. Men jag ville så gärna hoppa. 


När jag hoppa prillan för första gången på ''riktigt'' alltså bana så hoppa vi jättesmå hinder men jag var så stolt över mig själv att jag vågade hoppa.


Sedan hoppade jag 70 cm, minns hur glad jag var! Nästa gång gick det inte bra, blev jätterädd för att vi kom lite långt ifrån, det kändes som det vi hade byggt hade bara rasat.... Jag blev jätteledsen. 


Vi börja hoppa igen och det gick bättre och bättre, mindre bra ibland men det får man ta. Oftast har det gått super! 


Jag anmälde mig till ett klubbmästerskap på Ystad ridklubb. KLubben jag är medlem i. Så vi träna för det! Det gick bra. Den andre november så var det dags. Vi hoppade 70 cm. Och vann vår klass.    Det var jättekul, jag förväntade mig inte att vinna, var bara glad att det hade gått så bra på vår första start. 


Idag har vi hoppat 1m. Det är jag super stolt över! Jag är inte hopprädd alls längre. 

Det handlar inte om hur högt det är utan det handlar om att man gjort det och vågar liksom! 


Det tar ett tag att bli av med den rädslan men man ska aldrig ge upp! Vill man så kan man! 

Man måste lita på sin häst också, är man hopprädd kanske man inte ska hoppa en häst som gärna stannar och så.. 


Prillan är jättesnäll och en bra häst att lära sig på. Men så längre man kommer så mer kräver hon av en. Det är bra för då lär man sig mer! Hon är fantastisk!  


Tack till min tränare! Utan dig hade det aldrig gått såhär bra med mig och Prillan!  

Av selma - 21 december 2013 22:30

Idag var vi och shoppa, kul men as jobbigt! Hade så j.vla ont i fötterna när vi åkte hem....


Jag var inne på en affär där de bara sålde godis från USA! Ymmy!! Där köpte jag twizzlers, nerds och en stor klubba!  


Sen var jag inne på HM och köpte en pyjamas! 


Var inne i massa andra affärer också, men ska vänta med att köpa fler saker för jag ska presentkort på emporia  



Presentation

Följ med mig och Prillan på roliga träningar och tävlingar ! Följ vårat äventyr här på www.prillanochselma.bloggplatsen.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards